هل اخذ بنصيحة صديقي في الانتظار حتى العودة لابراهيم النسخة الافضل ومن ثم اخد حد انا عاوزه ولا العمر بيجري وممكن مترجعش للفورمه الحياتية...؟

زمان كنت ناجح على كافه الاصعدة وكل المؤشرات تقول اني ساصل يوما ما قريبا وقتها كنت قائدا في الريضاة القتاليه على اكثر من 200 لاعب منهم معيدين بكليات الطب والهندسه وشخصيتي قويه جدا وكنت دائما اتولى المناصب القيادية في اي اجتماع او حدث حتى مع الجيش كنت بقعد مع لواءات اتكلم معاهم عادي ومدير الامن وانا اصغر منه كنا بنتعامل ند لند, وكنت شاطر في الجامعه ومعروف فيها وفي الشغل اصغر واحد يصل الى هذا الراتب وقتها!
وجسمي كان فورمه!
فكان وقتها بنسخه ابراهيم الناجح على كافه الاصعدة, فكانت خياراتي من اختيار الفتيات للزواج عاليه, يعني واحده مهندسه خريجه جامعه المانيه, واحده ابوها مقاول مهندس كبير, والبنت نفسها بتبقى حاجه زيي ناجحه برده في كله شكلها جسمها عملها وكذا !
في فتره سابقه كانت خطيبتي السابقه كذا موديل وجميله ومهندسه واهلها وسكنها وكله تمام بس انا اللي اتدهورت ووزني زاد وقل شغفي وطموحي وبطلت رياضه بسبب الاصابه وحالتي ساءت , فهل عشان مندمش اني اختار حد دلوقتي وانا مش في افضل حالاتي وبالتالي بقل بالمعايير اللي بختار بيها , والافضل اني انتظر اعود للنسخه الكويسه من نفسي ولا الوقت يمر وممكن حالتي تسوء فالحق اي حاجه"؟
(أفضل إجابة)
انتظار الفرصة ((((وهم)))))

التغيير مش سهل لذلك دائماً يضعون له خطة مش اقل من ٥ سنين
هل انت مستعد ان تنتظر خمس سنين عشان فرصة يمكن تجي ويمكن لا؟!