ما رأيكم, هل اطور من تخصصي للشركة التي اعمل بها ولا اقوم فقط بمسؤلياتي الاساسية لما تتطلب...؟

اكيد كلكم قرأتم البوست المنتشر بتاع ان عنتر كان شايل القبيله يدافع عنها لكن التايتل بتاعه عبد ولما طلب انه يغير ده وياخذ وضعه عشان هو فارس وبيدافع عن القبيله عجزوه وقالوا هات 100 ناقة حمرا من العراق
المهم كان البوست هدفه بيقول متشتغلش اي حاجه غير مهامك لان لو بتقدم مهام فوق مهامك في محاولة لتحسين النظام العام مش هتاخذ ترقيه عليه الا لو هما طلبوا شئ خارج مهامك ووقتها تقول لهم محتاج تترقى.

المهم انا عمال بطور اوي في تخصصي عن طريق نماذج بأنشئها بنفسي بتظبط حاجات كتير من اول الادارة العليا لغايه ادارة المعدات بالموقع بكل شئ, كل شئ عندي بنظام ونماذج وجداول وتنظيم وظبط الموارد المالية والمعدات والقوى العاملة والخامات وكل حاجه من دول جواهم حكايات!

المهم عرضت الامر على مديري ومدير المشروع , مدير المشروع انبسط جداً وهو بيتحصر على الناس اللي عنده اللي اعلى مني رتبه ومش بيعملوا الكلام ده رغم ان ده شغلهم مش شغلي (في التخصصات التانيه يعني) قالي ابعتلي النسخه السوفت والنموذج , طبعا انا فاهم انه عاوز الملف الاصلي عشان يبعته لرجالته تعدل عليه ويعملوا زي ما بعمل!!!
انا ارسلته مفيش مشكلة بس حاسس اني تعبي بيروح وفكري بيروح وبيأخده ناس غيري, خصوصا ان في شركتنا بالذات ممكن يتنسب لحد حاجه هو معملهاش وتبقى تتنسب لغيره (في وساخه كتير في الشغل للاسف) تعرفوا لو بتعامل مع ناس كويسه كنت ابعتلهم النموذج بنفس راضيه, انا قوي بما فيه الكفايه لاني ارفض اصلا بس بحاول اكون بادئ بالخير اما اشوف!

السؤال
اعمل اصلا الكلام ده واتعب ولا لأ!
بيني وبينكم انا بحب اعمل كده برتاح نفسيا ان كل شئ انا مظبطه بس في المقابل مش باخد اجر او رتبه زياده!
ملحق #1
صقر الغجرهو السطر الاخير ده.
ملحق #2
صقر الغجرهو السطر الاخير ده.
(أفضل إجابة)
عن نفسي لو كنت مكانك سوف اعمل بجد واوفر 80 ألف دولار، وبعد توفير 80 ألف دولار سوف ابدأ في عمل حر، نعم دخله لن يكون كبير، لكن سوف اتحرر من الوظيفة.
صح هو زيادة تعب عالفاضي و ما يجيب ترقية حسب كلامك
لكن اكيد سيكسبك خبرة و تجربة و يخليك عارف شغلك لما تتم ترقيتك بالمستقبل
منا عارف 😂😂 الله يوفقك