لماذا تقل القدرة الجنسية مع التقدم بالعمر, مثلا حيث 18 افضل من 28 و 28 افضل من 38 وهكذا؟

لماذا تقل القدرة الجنسية مع التقدم بالعمر, مثلا حيث 18 افضل من 28 و 28 افضل من 38 وهكذا؟
ملحق #1
زمان الصمتفي ايه يا عم, لأ, انا راجل اوي!, مش لازم اكون انا بشتكي يعني, مجرد سؤال!!
ملحق #2
موني الحلوة (بنت اجابة)بتاع ايه حضرتك؟
ملحق #3
موني الحلوة (بنت اجابة)يعني ايه
(أفضل إجابة)
بسبب إنخفاض هرمون التستوستيرون-testosterone ومولدات الطاقة الحفازة, من يحافظ عن نمط غذائي متوازن طوال حياته لن يشعر بالخمول أبداً. لا تصدق كل ما يقال فالعمر لا يكون السبب بل النظام الغذائي ومستويات الطاقة في الجسم.
تحياتي
الله يشفيك انصحك بمراجعة طبيب الأمراض النفسية والتناسلية

وياليل خبرني عن امر ال...
لا
لكن الاكتئاب والقلق والتوتر يقتلها
وده مجرد جواب بقا بس كمان عدي على الطبيب وانت مروح ما فيهاش حاجة يعني اهو من باب الإطمنان يا راجل

وياليل خبرني عن امر ال...
ما تقل ولا شي ، تقل بالنسبة للناس العاديين ، اما لو الواحد وظب عالرياضة وممارسة الجنس بانتظام بالحلال طبعا ما تقل
ربيع مُنذرانطم هههعع
موني الحلوة (بنت اجابة)حموديمنورين
الماكينة تستهلك
موني الحلوة (بنت اجابة)هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
شو مفوتك لهون
برااااا
هرمون التيستيرون بيقل مع تقدم العمر خصوصا بعد الاربعين

بعدين سؤالك عجيب
يعني مسألتش نفسك ليه الواحد كل ما يكبر نشاطه بيقل ؟
+

18 مش افضل من 28 و لا حاجة
الفترة ما بين العشرين و الاربعين غالبا بتكون نفس الاداء عادي
هذا ما يسمونة العجز
يعني الانسان تقل قوتة ايضا والبتاع محتاج لقوة
ما اعرف
موني الحلوة (بنت اجابة)وانا مش فاهم زي هيمو 😔
موني الحلوة (بنت اجابة)مابس انا انطم مو بس انا سألت 😑
ضغوطات الحياة وتدهور الصحة وانخفاض هرمون الذكورة هي جميع عوامل تزداد مع تقدم العمر وبازديادها تنخفض القدرة الجنسية وتقل قدرة الانتصاب

لكن ان كان الشخص يمارس الرياضة وينظم أكله ويتجنب الطعام المليء بالدهون ولا يدخن ولا يشرب الكحول فهو سيتمتع بالقدرة الجنسية حتى عمر طويل جدا
جسم الانسان كل شيء يعتمد على آخر, فالاكتئاب يؤثر على الصحة الجسدية والصحة الجسدية تؤثر بدورها على الصحة الجنسية
حبيبكهههههههههه اششش
موني الحلوة (بنت اجابة)هههههههههههههههههههههههههههههه