كائن معذب اسمه المرأة - ما كل هذا السواد -

سُؤال مُوجه الى 3ly-elfnnan (على احمد)
ما كل هذا السواد !!!
كان هذا ردك على سؤالي هذا .
http://www.ejaaba.com/topic/572221?a=2740348
والذي كان بعنوان كائن معذب اسمه المرأة

فهل فوجئت بما قرأت :)
ملحق #1
انا مش بتكلم من دماغي او بتكلم عن مصر مثلا
انا بتكلم على المراة العربية عموما
وفي احصائيات كتير لمنظمة حقوق الانسان ومنظمة حقوق المراة في العالم والوطن العربي بتشهد بكلامي دي
ملحق #2
يا اخي تتم الاحصائيات باخذ عينات من مختلف قطاعات المجتمع
وتقوم بها جهات عربية مسئولة لا دخل للاجانب بها اطلاقا ً
وهي تنقل احصائياتها للاعلام كل فترة
ملحق #3
انت منين جبت دليلك ومنين جبت كلامك
انا لوحدي رحت شفت بعيني حالات اهانة وتعذيب وتحرش للمرأة
انت مش عايش معانا على الارض يا علي ولا اية
؟؟
ملحق #4
طيب انت مصمم على فكرتك ومهما حاولت اشرح لك مش هيكون في فايدة من نقاشنا
:)
كل سنة وانت طيب ورمضان كريم
(أفضل إجابة)
وانت طيب ... الله اكرم
الامثال العربية عن المرأة تكفي للرد عليك ! صحيح ان الاسلام اكرم المرأة واؤيد كلامك المرأة في امريكا لا حقوق لها اصلا لكن الفكرة التي يأخذها الرجل العربي وغير العربي عن المرأة هي تماما كما ذكر اسائل في سؤاله , ماذا تعرفون عن ما يحدث في مصر ؟ وفي كل البلدان العربية تجاه المرأة من قب الرجل الذي لا يعرف الله او الغير متدين ؟
اكيد يعنى لان انت بتاخد حالة وبتعممها اسئل اى بنت قدامك هتلاقى نسبة الى بتتكلم عليه 1% وحتى الـ 1% هتلاقى جزء من كلامك انما ايه كل السواد ده فى الكلام
حقوق انسان .. بالظبط كده انت عندك حق واضح فعلا انهم قايمين بدورهم سايبين القتل فى اليمن و العراق و سوريا ومصر وبلاد الشام والبوسنة و السودان و ليبيا و تونس و جنوب السعودية و غيرهم ....... واهتموا بان المرأة تهان فى البلاد العربية !!!! اين هم اصلا اين مكانهم من يسألون كيف يقومون باستطلاعتهم !!!! لا وجود لهم هو مجرد كلام يقال لكى يدخلوا الفكر الغربى فى رأس المرأة العربية .... مجرد منظمات لا تخدم الا الانسان الامريكى او الاوروبى اما نحن فلا نصنف فى قسم الانسان ... فقط يظلون ينادون بحقوق المراة والمراة تهان والمراة والمراة ...... اين هم من النساء الى تغتصب فى امريكا اين هم من نسبة العنف ضد المرأة فى امريكا اين هم من ازدياد حالات الجرائم فى امريكا ( اعلى معدل جريمة فى العالم ) اين هم !!!!!!
اخذ الطبقة التى تخدم الهدف .... راجع الموضوع الى تتكلم فيه تعرف ان جميع منظمات حقوق الانسان اصلها اجنبى وليس عربى انما هنا مجرد فروع لها وان كانت عربية مديرنها متعلمين بالخارج.
عايش على ارضنا بس عارف كويس اوى المنظمات دى شغالة ازاى عارفة كويس ان واحدة اتضربت واتهانت من شرطى ولا رضيوا يستقبلوها .. عارف كويس انها منظمات بتسعى فى خراب بلدنا ... ولو على الحالات تحرش !! فى بلدنا العربية البنت عايزة تلبس زى الى فى امريكا والولد ميكلمهاش عشان الحرية على اساس ان الولد ده اتربى زى الى فى امريكا بعد 18 سنة بيقيم علاقات وكلام مينفعش يتقال قدام الناس احنا شعب عربى لينا تقاليدنا وكمان مسلمين مش كل واحد يبقى ديوث عشان خاطر البنت تاخد حريتها مش واحد يضرب بنته عشان متنزلش ببنطلون ضيق تروح تعمل فيه محضر والله حصلت فى مصر اخى اتق الله نحن مسلمين والاسلام اعتد بمكانة المراة لو الاسلام اتطبق صح مفيش اى مشاكل هتبقى موجودة لكن لحد الوقت ده محدش يقول حقوق وغيره حقوق ايه !! حقوق ان البنت تعمل الى تحبه حتى لو ضد العرف والدين !! والخيانة الى انتشرت فى بلاد المسلمين اصلها ايه !! حرام